Альфред Розенберг. “Національний соціалізм чи націонал-соціалізм”

Націонал – революційний часопис. Дискурс Ватри – це відгомін руху маршируючих колон, які готуються до рішучого штурму та Великої Пригоди. На горизонті дня сьогоднішнього – Українська Реконкіста, завтра небокрай освітять вогні Європейської Революції, післязавтра ми перевертатимемо Всесвіт.
 
Ватра. Націонал – революційний часопис
 

Альфред Розенберг. “Національний соціалізм чи націонал-соціалізм”

8_arbeit

Коли наші товариші по партії та приятелі використовують ці вирази, вони однозначно мають на увазі одне й те ж саме. І все ж слід розрізняти ці два поняття, оскільки між ними існує чимало відмінностей. Дотеперішній марксистський соціалізм представляє собою по суті не лише інтернаціоналістську установку, але є системою цілком визначених світоглядових, політичних і економічних принципів. Марксистське розуміння історії переважно полягає в описі “історії людства” як низки послідовних актів класової боротьби. Філософське підґрунтя марксизму полягає в припущенні, нібито насправді людська особистість по суті не представляє нічого відмінного від продукту навколишнього середовища. “Ідеали” майбутнього обертаються навколо найнижчих людських інстинктів і отримують своє остаточне формулювання у вимозі “експропріації експропріаторів”, причому ці відчутно тваринні інстинкти замазуються фразеологією.

Проте, якщо вибрати лише міжнародну точку зору як таку, і залишити в спокої всі інші ідеї дотеперішнього капіталістичного соціалізму, то вона має визнання, принаймні для зовнішнього вжитку або нехотячи,  на що ми у відповідь вбачаємо у всій марксистській системі виклик європейській, зокрема німецькій культурній думці. Термін “націонал-соціалізм” представляє головне поняття нового синтезу, що позначає невіддільність обидвох понять, тоді як означення “національний соціалізм” в реальності окреслює або може окреслювати національний марксизм. Національний марксизм існує у Франції та Англії, а націонал-соціалізм дотепер лише в Німеччині; і тут йдеться про серйозну відмінність. Національні марксисти живуть у точнісінько тому ж самому світоглядному колі ідей, що й плутократствуючі жидівські демократи, вони захоплюються тими ж самими тупими нісенітницями, відтак вони не здатні визнати фундаментальну боротьбу, не кажучи вже про те, аби сповідувати її та реалізовувати. Національні марксисти зараз також починають вкорінювати свої безчинства в Німеччині, побачивши, що у найширших колах німецького народу вони не здобудуть тривалої підтримки, виступаючи проти національної свідомості. Але нам не потрібен національний марксизм, нам не подобається марксизм як такий, в цілому.

Інший термін, “впровадження соціалізму на національних засадах”, також не позбавлений поверхневості. Тому що не соціалізм як спосіб економічного мислення, бодай і народжений із національних підвалин, є нашою метою – а вільна нація та її самоствердження як такої у всіх сферах життя. Прикметник “національний” (написаний з маленької літери) вказує народницькій думці на побічну роль, в той час як він повинен стояти на чолі. Соціалізм як економічна ідея є ефективною вимогою захисту народу і внутрішнього посилення держави, з метою убезпечення свободи буття нації як одного цілого у боротьбі рас і народів. Тому ми вважаємо за доцільне утримуватись від словосполучення “національний соціалізм”, і притримуватись виразу націонал-соціалізм. У цьому словотворенні повинен бути сконцентрований новий державний синтез, наголошуючи водночас, що весь теперішній марксизм загалом не є соціалізмом, а лише очевидним знущанням над ним.

Розенберг А. Національний соціалізм чи націонал-соціалізм // Народний оглядач. – 1 вересня 1923 року.

Переклав Юрій Михальчишин.

Про автора. Альфред Розенберг (1893 – 1946) – видатний німецький публіцист та політичний філософ, один із ідеологів Націонал-соціалістичної робітничої партії Німеччини. В 1921 – 1923 роках працював головним редактором офіційного друкованого органу NSDAP “Völkischer beobachter” (“Народний оглядач”), після провалу Листопадового путчу призначений тимчасовим керівником націонал-соціалістичного руху. З 1930 року – депутат парламенту. Автор і натхненник багатьох культурологічних проектів. У 1933 році призначений головою зовнішньополітичного відділу партії, а в 1941 році-міністром Східних територій. Страчений у 1946 році окупаційними американськими силами в Нюрнбергу після показового процесу. Двічі одружений, батько двох дітей.

Версія для друку Версія для друку

Відгуків: 21

  1. Сергій Лис:

    Дуже цікаво. У ті часи взагалі між НСДАП і СДПД і КПД велися страшені не лише вуличні і політичні війни, а і термінологічні війни.

  2. Нахтігаль:

    Правильно. Термінологічна війна. Вона і зараз є.

    Але щодо абревіатур – є проблема. Якщо вже писати транслітерацією, то має бути НСДАП, СПД і КПД. Якщо перекладати і робити абревіатури від українських відповідників – тоді НСНРП, СДПН і КПН.

  3. haidamaka:

    Власне мабуть вся сіль в цьому “наголошуючи водночас, що весь теперішній марксизм загалом не є соціалізмом, а лише очевидним знущанням над ним.”

  4. Нахтігаль:

    Мабуть, в статті сконцентровано багато “солей” 🙂

    До прикладу: соціалізм як економічна ідея є ефективною вимогою захисту народу і внутрішнього посилення держави

  5. Сергій Лис:

    Нахтігаль, дякую за поправку.

    Соціалізмів багато. Різні сили будують якись свій соціалізм. Хоча це стосується не лише цього. Є “свої націоналізми”, “свої комунізми”, “свої лібералізми”, “свої анархізми”.
    Часто назви не достатньо. Потрібне конкретне пояснення.

  6. Іван Бодхідхарма:

    Сергій Лис:Часто назви не достатньо. Потрібне конкретне пояснення.\Може для пояснення і надають програми?Далі по статті – Соціалізм як економічна ідея є ефективною вимогою захисту народу .Тут натяжка.Дякую автору сайта,така інформація потрібна і корисна.

  7. Євген:

    Тепер у нас в Україні все з точністю до навпаки, ніж написав Розенберг. “Національних марксистів” у нас немає. Національний соціалізм більш адекватно звучить ніж націонал-соціалізм, враховуючи також ДСВ та її наслідки.

  8. NSDAP Russland:

    Sieg Heil!

  9. ССаша Вітер:

    В сьогоденних умовах національний соціалізм більш обгрунтований. Це поснюється світосприйняттям та рівнем стереотипів у нашому народі. А національний марксизм у нас теж пробиває корні (хоча за великим рахунком, то знов фінансовий проект Медведчука та Суркіса) – Націонал-Соціалістична Партія (створена недавно у Донецьку).

  10. nezgoda:

    1.я не е нео-наці,а япрехильник націонал-соціалізму старого тувмачення бо вороги ті самі і ті ж самі проблеми.значить шляхи до перемоги і організаційні засоби не е сховані іх можна черпати з досвіду попередників.

    2.роскажить докладніше про нац-соц. партію у донечені-цікаво!

  11. ССаша Вітер:

    2 nezgoda

    novosti.dn.ua/details/33514/

  12. Терорист:

    Феєричні донецькі “Націонал-соціалісти”, нічого не скажеш…

  13. Лазур:

    Це стаття для Правого автономного Спротиву … а скажу чому, тому, що вони себе нащивають то націонал-соціалістам то національним и соціалістами …

  14. Терорист:

    Цікаво почути від шановного Лазура про різницю між націонал-соціалізмом та національним соціалізмом.

  15. Лазур:

    Та перед вами друже стаття 🙂 … ось тут і є різниця … До речі про НС в Україні, у 1919 р. планувалось створення Української Націонал-Соціалістичної Партії. Джерело: Кость Бондаренко “Фашизм в Україні. До історії проблеми” (Витяги з його роботи зі згадкою про УНКТ)
    http://joanerges.livejournal.com/348951.html?thread=1061655

  16. Василь:

    2Лазур

    Це рефлексії особисто Розенберга. Термінологічні збочення. Насправді національний соціалізм і націонал-соціалізм це одне і те саме. Це синоніми.

  17. Лазур:

    Це рефлексії особисто Розенберга
    ________________________________
    ???

  18. Мамай:

    Я вже остаточно заплутався. націонал-соціалізм – нацизм?

    І яка різниця між націонал-соціалізмом та соціал-націоналізмом?

  19. Нахтігаль:

    1. Націонал-соціалізм–це повна версія скорочення “нацизм”… Поширювався в Німеччині.

    2. Соціал-націоналізм–це українська ідеологія консервативно-революційного Третього шляху.

  20. Юрій:

    2Нахтігаль

    Дякую за останній коментар, п.2! Консервативно-революційний Третій шлях – то ще осмислювати і осмислювати…

  21. Влад:

    Корисна стаття.

Залишити відгук




 
Хмарка тем
cтецько ідея нації інша європа бандера бойко геббельс друга світова коновалець липа маланюк мартинець міхновський наші нахтігаль оун ольжич онацький паволіні пеленський розбудова нації розенберг рьом снпу соціал-націоналізм сціборський січові стрільці теліга чин шпенглер штикало штрассер юнгер агітпроп антисистемна партія більшовизм ван ден брук герої журналістика класики консервативна революція культура марат мистецтво націонал-соціалізм націоналізм неофашизм ностальгія першоджерела протестний рух путч революційний націонал-соціалізм революція регіоналізм релігія робесп'єр соціал-націоналіст соціальність соціалізм теорія третій шлях український погляд фашизм футурологія штурмовики історія
Ватра, 1933-2017

Матеріали сайту є вільні для розповсюдження за умови посилання (для мережевих ресурсів - гіперпосилання) на джерело: www.vatra.cc

Електронна скринька редактора: redaktor [з] vatra.cc

Експорт (RSS): дописи та відгуки

Календар
Травень 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Бер    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031